Виробнича практика — важливий крок до професійного зростання студентів спеціальності «Водні біоресурси та аквакультура»

Факультет тваринництва та водних біоресурсів НУБіП України забезпечує якісне проходження виробничої практики здобувачами першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю «Водні біоресурси та аквакультура» завдяки розгалуженій мережі баз практики. Серед партнерів – рибогосподарські підприємства різних форм власності, управлінські структури, науково-дослідні установи та організації, що здійснюють охорону водних біоресурсів.
Структурний підрозділ |
Спеціальність / спеціалізація (Освітні програми) |
|
ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження | G3 Електрична інженерія (Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка ) | |
G3 Електрична інженерія (Інжиніринг електроенергетичних систем з відновлювальними джерелами) | ||
G4.02 Енерговиробництво (Теплоенергетика) | ||
G7 Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка | ||
ННІ лісового і садово-паркового господарства | G14 Деревообробні та меблеві технології | |
H3 Садово-паркове господарство | ||
H4 Лісове господарство | ||
ННІ неперервної освіти і туризму | J2 Готельно-ресторанна справа та кейтеринг (Готельно-ресторанна справа) | |
J3 Туризм та рекреація (Туризм) | ||
D4 Публічне управління та адміністрування | ||
Факультет конструювання та дизайну | G11.03 Технологічні машини та обладнання виробництва (Машинобудування) | |
G19 Будівництво та цивільна інженерія | ||
Механіко-технологічний факультет | H7 Агроінженерія | |
J8 Автомобільний транспорт (Автомобільний транспорт) | ||
J8 Автомобільний транспорт (Транспортна логістика) | ||
J8 Автомобільний транспорт (Транспортні технології (на автомобільному транспорті)) | ||
Факультет аграрного менеджменту | D3 Менеджмент (Менеджмент) | |
D3 Менеджмент (Менеджмент міжнародного бізнесу) | ||
D3 Менеджмент (Логістика) | ||
D5 Маркетинг | ||
Агробіологічний факультет | H1 Агрономія (Агрономія) | |
H1 Агрономія (Садівництво, плодоовочівництво та виноградарство) | ||
Факультет ветеринарної медицини | H6 Ветеринарна медицина | |
Економічний факультет | C1.01 Економіка (Економіка підприємства) | |
C1.01 Економіка (Міжнародна економіка) | ||
D1 Облік і оподаткування (Облік і аудит) | ||
D1 Облік і оподаткування (Бізнес-аналіз і облік) | ||
D2 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок (Фінанси і кредит) | ||
D2 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок (Корпоративні фінанси) | ||
D7 Торгівля (Торгівля, підприємництво та логістика) | ||
Факультет захисту рослин, біотехнологій та екології | E2 Екологія | |
G2 Технології захисту навколишнього середовища (Комп’ютерні технології в захисті довкілля) | ||
G21 Біотехнології та біоінженерія | ||
H1 Агрономія (Захист і карантин рослин) | ||
Факультет землевпорядкування | G18 Геодезія та землеустрій | |
Факультет інформаційних технологій | C1.01 Економіка (Економічна кібернетика, Цифрова економіка) | |
F2 Інженерія програмного забезпечення | ||
F3 Комп'ютерні науки | ||
F5 Кібербезпека та захист інформації | ||
F6 Інформаційні системи і технології | ||
F7 Комп'ютерна інженерія | ||
Гуманітарно-педагогічний факультет | A5.37 Професійна освіта (Аграрне виробництво, переробка сільськогосподарської продукції та харчових технологій) | |
A7 Фізична культура і спорт | ||
B11.041 Філологія (Англійська мова та друга іноземна) | ||
B11.043 Філологія (Німецька мова та друга іноземна) | ||
C4 Психологія (Психологія) | ||
C4 Психологія (Практична соціальна психологія) | ||
C7 Журналістика | ||
I10 Соціальна робота та консультування | ||
C3 Міжнародні відносини (Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії) | ||
Факультет тваринництва та водних біоресурсів | H2 Тваринництво (Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва) | |
H5 Водні біоресурси та аквакультура | ||
Юридичний факультет | D8 Право | |
Факультет харчових технологій та управління якістю продукції АПК | G13 Харчові технології | |
I9 Громадське здоров’я (Нутриціологія здорового харчування) |
Шифр галузі |
Галузь знань |
Код спеціальності |
Назва спеціальності / спеціалізації (Освітні програми) |
A |
Освіта |
A5.37 |
Професійна освіта (Аграрне виробництво, переробка сільськогосподарської продукції та харчових технологій) |
G |
Інженерія, виробництво та будівництво |
G2 |
Технології захисту навколишнього середовища |
G3 |
Електрична інженерія (Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка, Інжиніринг електроенергетичних систем з відновлюваними джерелами) | ||
G4.02 |
Енерговиробництво (Теплоенергетика) | ||
G7 |
Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка | ||
G11.03 |
Технологічні машини та обладнання виробництва (Машинобудування) | ||
G13 |
Харчові технології | ||
G14 |
Деревообробні та меблеві технології | ||
G19 |
Будівництво та цивільна інженерія | ||
H |
Сільське, лісове, рибне господарство та ветеринарна медицина |
H1 |
Агрономія (Агрономія, Захист і карантин рослин, Садівництво, плодоовочівництво та виноградарство) |
H2 |
Тваринництво (Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва) |
||
H3 |
Садово-паркове господарство | ||
H4 |
Лісове господарство | ||
H5 |
Водні біоресурси та аквакультура | ||
H7 |
Агроінженерія | ||
J |
Транспорт та послуги |
J8 |
Автомобільний транспорт (Автомобільний транспорт, Транспортна логістика, Транспортні технології (на автомобільному транспорті)) |
Виробнича практика у студентів тривала впродовж 8 тижнів. Метою практики було закріплення теоретичних знань, набуття практичних навичок із вирощування, годівлі, селекції, діагностики захворювань водних біоресурсів, а також ознайомлення з технологічними процесами у рибогосподарствах, інкубаційних цехах, науково-дослідних установах, особливостями управління та охорони водних живих ресурсів. Усе це сприяє формуванню професійних компетентностей, відповідальності й здатності приймати самостійні рішення в реальних виробничих умовах.
Цьогоріч студенти для проходження виробничої практики обрали ДУ «Методично-технологічний центр з аквакультури», ПрАТ «Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство», ПрАТ «Вільшанка», ТОВ «Біосила», ТОВ «АКВА СИСИЕМ ОРГАНІК», ТОВ «Рибна хвиля», ТОВ НВЦ «Форель», ТОВ «Яготинський рибгосп», ДП «Ірклієвський розплідник рослиноїдних риб», ТОВ «Забір’я», приватно-орендне сільськогосподарське підприємство «Голуба нива», Київський зоологічний парк загальнодержавного значення України, ННВЛ Водних біоресурсів та аквакультури ім. В.М. Кондратюка, ННВЛ рибництва (НУБіП України) й інші підприємства.
Вісім тижнів виробничої практики — здавалося б, тривалий період, але промайнули вони дуже швидко та насичено. Адже саме в цей час у ставових господарствах триває найгарячіша пора: підготовка ставів до вирощування рибопосадкового матеріалу та товарної риби, розвантаження зимувальних і зариблення нагульних ставів, бонітування плідників, виконання санітарно-профілактичних заходів у технологічних процесах. Особливе значення має нерестова кампанія, ключовою ланкою якої є інкубаційний цех — саме там відбувається справжнє диво відтворення риби.
Наші студенти активно застосовували набуті теоретичні знання на практиці — звісно, під керівництвом наставників з баз практики. У процесі вони здобували нові знання, формували професійні вміння, компетентності та практичні навички.
Усі напрацювання та результати своєї роботи студенти представили під час захисту звітів перед компетентною комісією у складі: д.с.-г.н., проф. Надією ВОВК., к.с.-г.н., доц. Меланією ХИЖНЯК, к.с.-г.н., доц. Іриною КОНОНЕНКО, та РhD, доц. Аліною МАКАРЕНКО.
Фото 1-2
Захист звітів з виробничої практики студентів 3 курсу спеціальності «Водні біоресурси та аквакультура» підтвердив їхнє відповідальне ставлення до практичного навчання та продемонстрував набуті вміння у виконанні технологічних процесів, пов’язаних із відтворенням і вирощуванням об’єктів аквакультури.
Зокрема, Даша МОЗГОВА поділилася враженнями від проходження практики на базі ТОВ НВЦ «Форель». Вона зазначила, що цей досвід запам’ятається їй назавжди, адже мала можливість особисто працювати з цінними об’єктами аквакультури — стерляддю, бестером і фореллю. Під час практики вона не лише опанувала нові навички та вміння щодо догляду й поводження з рибою, а й потрапила до згуртованого та професійного колективу, який завжди підтримував і допомагав у вирішенні виробничих завдань.
Фото 3-6
Михайло САВЧУК та Ярослав ВОЛКОВ поділилися досвідом проходження виробничої практики на підприємстві ТОВ «Біосила», де вони мали унікальну можливість долучитися до процесу відтворення осетрових видів риб. Студенти безпосередньо брали участь у проведенні нерестової кампанії: освоїли методи бонітування плідників, прижиттєвого відбору ікри, оцінки її якості, запліднення та інкубації, а також отримання личинок і вирощування молоді осетрових. Вони на власні очі спостерігали «роїння» личинок і поступове формування молоді, що дало їм чітке розуміння всіх ключових етапів виробництва.
Окрім технологічних аспектів, студенти ознайомилися з організацією роботи персоналу, особливостями контролю за станом риби, її здоров’ям та загальними принципами функціонування сучасного рибного господарства.
Михайло САВЧУК додатково зауважив, що після проходження практики залишилося сильне враження від «живого» рибництва — не з підручників чи схем у зошиті, а через справжній досвід: мокрі руки, грубу «пацаку» та ранкову тишу на господарстві, яку порушує лише сплеск риби.
Фото 7-14
Жанна ЯЗИКОВА поділилася враженнями від проходження виробничої практики на базі ТОВ «Рибна хвиля», де мала змогу працювати безпосередньо з осетровими та сомовими видами риб. Вона ознайомилася з особливостями технологій їх відтворення та вирощування в умовах індустріального рибництва.
Студентка зазначила: «Виробнича практика сприяла моєму розвитку як майбутнього фахівця в галузі індустріальної аквакультури, адже я мала змогу брати участь у багатьох виробничих процесах, що відбувалися на господарстві».
Фото 15-19
Станіслав КОЛЬЦОВ, Дмитро БЛІНОВ, Іван ПАРХОМЕНКО, Аркадій КОРОТКИЙ та інші здобувачі вищої освіти під час проходження виробничої практики безпосередньо долучалися до виконання технологічних процесів, здобуваючи цінний досвід і практичні навички. Зокрема, вони брали участь у бонітуванні плідників, підготовці гіпофізів і проведенні гормональних ін’єкцій для стимуляції дозрівання гонад, отриманні статевих продуктів, заплідненні та інкубації ікри. Також практиканти опановували технології годівлі риби, догляду за ставами й басейнами, виконували санітарно-профілактичні заходи та здійснювали контроль якості водного середовища, у якому вирощуються об’єкти аквакультури.
Фото 20-31
Приємним моментом для комісії стали й позитивні відгуки керівників виробничої практики з господарств. Вони відзначили високу якість виконання студентами програми практики, їхній щирий інтерес до професії, активну участь у всіх виробничих процесах, здатність швидко адаптуватися до виробничого середовища та ефективну комунікацію з колективом.
Виробнича практика стала для студентів спеціальності «Водні біоресурси та аквакультура» не лише важливим етапом у здобутті професійних компетентностей, а й цінним життєвим досвідом. Залучення до реальних виробничих процесів, робота з різними видами гідробіонтів, участь у нерестових кампаніях, інкубації, вирощуванні молоді риб, а також взаємодія з фахівцями галузі сприяли формуванню практичних навичок, професійної відповідальності та розумінню ролі аквакультури в сучасному аграрному секторі.
Щиро дякуємо керівникам практики від базових господарств за надану можливість проходження практики, професійну підтримку, цінні поради та сприяння у формуванні практичних навичок. Ваш досвід і наставництво стали вагомим внеском у професійне зростання наших студентів!
Меланія ХИЖНЯК,
гарант ОПП «Водні біоресурси та аквакультура»
першого (бакалаврського) рівня вищої освіти